5.10.04

 

a l'infern amb arthur

.
Esperit meu, alerta. No hi ha solucions de salvació violentes. Exerceix-te! --Ah! la ciència no va prou de pressa per a nosaltres!
.
--Però m'adono que el meu esperit dorm.
.
Si estigués sempre ben despert a partir d'aquest moment, aviat arribaríem a la veritat, que potser ens circumda amb els seus àngels plorant!... --Si hagués estat despert fins en aquest moment, fóra que jo no hauria cedit als instints perniciosos, en una època immemorial!... --Si hagués estat sempre ben despert, navegaria en plena saviesa!...
.
Oh puresa! puresa!
.
És aquest minut de desvetllament el que m'ha donat la visió de la puresa! --Per l'esperit hom va a Déu!
.
Lacerant infortuni!
.
Una temporada a l'Infern, Arthur Rimbaud
(I que bé el va traduir --i viure-- el senyor Palau i Fabre)
.

Comments: Publica un comentari a l'entrada

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?