23.10.04

 

teatre què?

.
Em pregunto si una de les funcions del teatre públic és programar teatre comercial d'èxit segur. I m'estimo més no respondre.
.
Em pregunto si una de les funcions del teatre públic és produir una companyia comercial d'èxit assegurat amb una obra comercial d'èxit assegurat. I m'estimo més no respondre.
.
Em pregunto si una de les funcions del teatre públic és produir teatre mediocre i vendre'l com a "gran teatre". I no goso respondre'm.
.
Em pregunto si una de les funcions del teatre públic és no programar cap obra de risc ni cap obra de compromís estètic o social. I no vull respondre'm.
.
Em pregunto si una de les funcions del teatre públic és vendre's a la demanda fàcil i oblidar la seva funció de servei públic, a la cultura i al país. I no vull respondre'm
.
Em pregunto si una de les funcions del tealtre públic és programar exactament igual que un teatre privat. I em pregunto si és un bon símptoma que la programació d'un teatre públic no es pugui distingir del teatre comercial. I no goso repondre.
.
Em pregunto si un teatre públic que no ha gosat encara programar ni un Joan Oliver, ni un Carles Soldevila, ni un Espriu ni un Pedrolo (per dir alguns noms i prou) i a qui el teatre del país se li acaba amb Rusiñol, Sagarra, Belbel i Benet i Jornet (i unes engrunes pels joves), pot permetre's de programar altre teatre català de molt més baixa categoria. I no sé respondre.
.
Em pregunto què coi hi fan els Dagoll Dagom al Nacional, amb les cançonetes i la barca. I no tinc paraules ni idees per a respondre; només vergonya aliena i el sentiment que algú s'està mofant del Teatre i de la Nació.
.
Em pregunto en quin país passaria una cosa així. I no en trobo cap.
.
Em pregunto si aquesta és la línia del nou Nacional. I em temo que ja sé la resposta.
.
Em pregunto si la gent que porta el nacional saben què vol dir "Teatre Nacional". I també sospito la resposta.
.
I em pregunto, finalment, per què ni,un punyetero "periodista cultural" no diu res d'aquesta barrabassada. I em temo que també tinc algunes possibles respostes.
.
Hi anirà molta gent i serà un gran èxit, i sortirà a tots els diaris i a les televisions (Que bé!!!). Però ningú no dirà mai res de res sobre la política d'aquest Teatre Nacional. --"Que ningú no es mogui, que podria saltar del vaixell".
.
Quants despropòsits, quants errors, quanta ideologia, quant de llautó que ensenya aquesta estrena ! ! ! !
.

Comments: Publica un comentari a l'entrada

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?