27.5.05

 

des de j.l.b.

.
Ho diu Borges parlant de la poesia:
.
M'he passat la vida llegint, analitzant, escrivint (o provant-ho) i gaudint. He descobert que el més important és això darrer. Submergit en la poesia he arribat a una conclusió final sobre aquesta qüestió. És veritat que, cada vegada que m'he enfrontat a la pàgina en blanc, he sabut que havia de tornar a descobrir la literatura jo tot sol. Però el passat no em serveix de res. Així que, com he dit, només puc oferir-los les meves perplexitats. Tinc prop de setanta anys. He dedicat la major part de la vida a la literatura, i només puc oferir-los dubtes.
.
(Jorge Luís Borges, Arte poética. Ed. Crítica. Barcelona, 2005)
.
.
I jo, que tinc uns quants anys menys de setanta, que m'he dedicat a fer una mica de tot i també a llegir i a provar d'analitzar, i que veig també que cada vegada que es comença vol dir tornar a començar, jo què? Dubtes? No; senzillament, ignorància. Però, això sí: el gaudi o me'l treu ningú.
.

Comments:
¿No creus que hauries hagut de deixar Borges en versió original?
 
Publica un comentari a l'entrada

<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?